Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

Mi fog meg egy CV-ben

2015. október 28. - Showmiller

A blog hosszabb kihagyás után újraéled. Minden olvasótól elnézést kérek a kihagyásért, sok dolog történt, ezeket igyekszem összefoglalni. A lényeg, hogy még mindig nincs új állásom, de vannak fejlemények és új, érdekes tapasztalatok. Ezekről fogok az elkövetkezőkben írni.

Most azonban nem erről lesz szó, hanem egy érdekes tapasztalatról. A munkahelyemre új munkatársat kerestünk, ilyen ügyintéző adminisztratív munkakörbe, ahol az illető több dologgal foglalkozik, ilyen kapcsolattartó, utánamenős, elintézős állás. Szóval olyan embereket kerestünk, akik agilisek, nincsenek megijedve, hogy a dolgoknak utána kell menni, és hogy fel kell hívni, akár magasabb pozíciójú embereket is, akár angolul is. A felvételi folyamat az volt, hogy bejött töménytelen mennyiségű CV, majd interjúk 1 majd 2 körben, volt aki jó lett volna, de elkelt, szóval kezdődött újra az egész, szóval eléggé elhúzodott a dolog. Én nem vettem részt a kiválasztási folyamatban, de arra minden kollégának volt lehetősége, hogy végignézzük a CV-ket és javasoljuk, hogy kit érdemes behívni interjúra, több szem többet lát elvének megfelelően.

Szóval megnéztem a CV-ket, azzal a céllal, hogy figyeljem, mi fog meg engem egy CV-ben. Ez nagyon érdekes tapasztalat volt, és az alábbiakban összefoglalom, mi fogott meg engem egy CV-ben. Felvettünk két embert, és megmondom őszintén nem tudom köztük voltak, azoknak akiket én javasoltam, tehát nem tudom mennyire működött az én értékelésem. 

De térjünk a lényegre, átnéztem legalább 50 CV-t és a következő dolgok fogtak meg:

  • A szokásostól eltérő: tehát ha valaki tesz valami egyéni dolgot a szabvány CV-be, vagy egészen egyedi CV-t készít. Az első ránézési benyomás szerintem fontos
  • Ha valaki nemcsak a pozíciókat írta, le hanem a konkrét tevékenységeket is, hogy mit csinált.
  • Ha valaki általam ismert és elismert szervezeteknél, személyekkel bármilyen kapcsolatban dolgozott. Nem telefonáltam senki után, de ha egy jól működő intézményt ír be, mint munkatapasztalat, az szintén jó
  • Ha látszik egy CV-ben a fejlődése. 
  • Nem gond ha pályakezdő, de akkor is mutasson fel valamit, akár önkéntes munkát, sportegyesületi tevékenységet, gyakorlatot stb. Tehát nem azt kell látni, hogy mennyi tapasztalata van, hanem azt, hogy képes tanulni és ha kell csinálni.
  • Munkahelyen kívül, de adott pozíció szempontjából releváns tapasztalatok szintén jók!
  • Legyen tömör és lényegretörő!

Röviden ennyi. De a témában még ajánlom a korábbi kapcsolódó bejegyzésemet. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr618028774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása