Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

Második próbálkozás ugyanott

Amikor visszahívnak...

2015. november 03. - Showmiller

Olvasóim talán emlékeznek, arra a történetre, amikor azért nem jutottam tovább a kiválasztási folyamatban, mert túl sokat beszéltem az állásinterjún. Ennek már több, mint egy éve. Nemrég felhívott a fejvadász, akin keresztül akkor jelentkeztem, hogy ugyanennél a cégnél, sok embert keresnek, változott a menedzsment is, meg a cég struktúrája is, érdekel-e. Mondtam, persze végülis mi veszítenivalóm van. Az nem derült ki mi a menedzsment változásának az oka, de a neten kis kereséssel kiderült, hogy mindnyájan egy új cégnél vannak. Szóval valószínűleg csoportosan csábították el őket, vagy a főnököt hívták, hogy építhet csapatot és vitte a jó kollégákat. Nem tudom, ez csak találgatás.

A lényeg, hogy igent mondtam, nézzük meg. Megtudtam, hogy az új főnök egy külföldi fickó, aki elég keveset van itt, de minden jelentkezővel ő szeretne találkozni. Így került sor nagyon rövid határidővel az én interjúmra is. Angolul ment az interjú, szerintem nem is rosszul. Üdítő volt, hogy a fickó nem a szokásos multis f*szságokat kérdezte, hanem rendes, értelmes, cég szempontjából releváns kérdéseket tett fel. Nem mondanám, hogy különösen rosszul vagy jól sikerült volna az interjú, tényleg fogalmam sem volt, de nem is érdekelt különösebben, az esélytelenek nyugalmával mentem. És különben is, ezt a céget már egyszer elengedtem. Megígérték, hogy egy héten belül hívnak, én kértem, hogy negatív válasz esetén is kérnék egy értesítést.

Eltelt, több mint 3 hét, csörög a telefonom. A fejvadász hívott. Megkérdezte, hogy éreztem az interjút, majd közölte, hogy nem engem választottak, mert nem voltam elég magabiztos, és mert kiderült számukra, hogy az adott iparágban nincs elég kapcsolatom.

Ezzel kapcsolatos kérdéseim és megjegyzéseim:

  • Mit érdekli a fejvadászt, hogy éreztem magam? Mit számít, van ennek bármi jelentősége?
  • Egy éve az volt a gond, hogy túl magabiztos voltam, és túl sokat beszéltem. Akkor ezt most hogyan kell csinálni? Tényleg nem vágom!
  • Az adott iparágban tényleg nincs kapcsolatom, de ezt előre megmondtam volna, és akkor nem húzzuk egymás idejét (és a cv-mből is kiderül). Másrészt nem sales-es állásra jelentkeztem, hanem egy olyan szakmai állásra, ami azt a munkát végzi, amit az értékesítő elad, tehát nekem nem is kell az ügyfelekkel kapcsolatba kerülnöm (sőt az ilyen cégeknél, úgy tudom a protokoll szerint nem is szabad).

Tehát összegezve: visszahívtak oda, ahol azért vágtak ki, mert túl sokat beszéltem és túldomináltam az interjút. Most pedig azért mert nem voltam elég magabiztos és határozott. Normális? De őszintén ez mire volt jó?

 

Ha van egy történeted a munkaerőpiacról álláskeresőként, amit szívesen megosztanál, írd meg nekem az ujallastakarok.blog@gmail.com címre. Diszkréció garantált!

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr828036584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.01.23. 21:06:29

A fejvadász azért kérdez az interjúról, mert minél többet akar tudni a cégről és felkészíteni a jelölteket, hiszen általában csak sikeres közvetítésre kap jutalékot.

A másik indok pedig az, hogy meg akarja tudni, nem szerződtették-e a jelöltet őt megkerülve vagy esetleg nagyobb fizetésért, mint amit neki mondtak (a jutalék sokszor X havi fizetésnek megfelelő összeg).

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.01.24. 21:30:56

@Online Távmunkás: Oké ezt vágom, de akkor is furcsa, hogy a fejvadász, aki épp akkor pattintott le, az iránt érdeklődik, hogy éreztem magam, amikor ő is ott ült...

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.01.24. 22:19:25

@Online Távmunkás: Igen, ott volt végig. Sőt késett, szóval rá kellett várni.
süti beállítások módosítása