Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

Sok évet egy helyen, vagy sok helyen keveset?

2016. április 07. - Showmiller

Épp a napokban jelent meg egy bejegyzés a jobangel blogon arról, hogy sok év után hogyan váltsunk. Engem is foglalkoztat a téma, hogy mi a jobb karrierstratégia: Sok-sok évet, évtizedet lehúzni egyhelyen, kevés váltással, vagy váltás nélkül, vagy gyakran, akár 2-3 évente váltani. 

Én 10 éve dolgozom a jelenlegi munkahelyemen, már többször leírtam, hogy váltani szeretnék, de nem megy könnyen. Továbbá azt is látom, hogy ma az a sikeres, aki tud váltani, megújulni, szóval ha tehetném ha nem is 2-3 évente, de 5-6 évente váltanék. Ennyi idő után az ember már ki tud égni, meg tudja unni a napi rutint, illetve új arcokra, új feladatokra, új kihívásokra vágyik.

Természetesen annak is van előnye, ha az ember sok-sok évet lehúz egy helyen. Egy idő akár még előrébb is kerülhet, mert ő van ott legrégebben, ő ismeri a dolgokat legjobban, de ez azért ritka. Én azt látom, hogy persze van értéke annak a munkavállalónak, aki sokáig marad, de annak mégtöbb, aki elment, tudott váltani és adott esetben szerződéses, vagy eseti jelleggel "visszadolgozik". Én ezt látom a főnökeimen. Ez azért is érdekes, mert éppen ők is hasonló cipőben járnak, vagyis a karrierjük kezdete óta itt dolgoznak.

Érzem magamban az erőt és a kihívást, hogy időnként szükség van új dolgokra, új arcokra, új feladatokra, és megújulásra. Ez fiatalon tart és nem enged belefásulni. Arról nem is beszélve, hogy ha az ember önszántából vált, akkor az azért teszi, mert valamilyen szempontból előrelépésnek számít. Vagyis nagyobb előrelépésnek, mint amit az adott helyet várhatóan elérhet. Így pedig szépen lehet előrelépegetni a ranglétrán (nekem is van olyan volt évfolyamtársam, aki egy komoly méretű cégnél vezérigazgató helyettes lett 30-32 évesen, ügyesen lépkedett mindig felfelé, pedig alacsonyabbról indult mint én.

Ugyanakkor ha az embert behívják (ha behívják) egy interjúra, akkor mindig az a kérdés, hogy miért akarok váltani, amikor a jelenlegi helyemen látszólag helyemen vagyok. Nehéz erre úgy válaszolni, hogy ne mondjak rosszat a jelenlegi helyemről, de kijöjjön belőle, hogy újat szeretnék...

Nagyon vágyom az újra, de azt is látom, hogy ez a sok idő be is korlátoz. Sok cég azt látja bennem, hogy nem tudok megújulni, itt vagyok x éve, pedig nekik dinamikus, lendületes munkaerő kell, és aki sok évet volt egy másik helyen (még akkor is ha volt előrelépés, mert nekem is volt) az nem biztos, hogy tudja mindezt...

Nehéz ügy...

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr178568604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.07. 08:36:58

Nekem régen azt mondta az egyik tanárom, hogy a jó szakember az, aki meg tudja magyarázni a hülyeséget is. Akkor jó viccnek tartottam, ma pedig az élet egyik alapigazságának.

Aki sokat húz le egy helyen, az lehet befásult, lusta, vagy lehet megbízható stabil ember. Csak megítélés kérdése.
A rendszeresen váltó ennek megfelelően lehet lendületes, fiatalos, mint ahogyan lehet megbízhatatlan, kelekótya is. A megítélés többet mond el a kérdezőről, mit a felvételizőről.

A karrierr megközelítésében nem tudnék hitelesen hozzászólni, mert szerintem egy valóban érett személyiség a személyes "karrierjét építi (család, hobbi, stb.), és nem egy munkahelyi elvárási-rendszerhez igazítja az életét. A magam részéről nem tartom egészségesnek a munkahelyhez való hozzánövést ugyan úgy, mint ahogyan a feltétlen lojalitást sem. Érdemes egy bizonyos mértékig kitartónak lenni, de azt azért jó ha tudja a cégvezetés, hogy másutt is tudnák hasznomat venni, és ezt hajlandóak kellőképpen honorálni is, tehát csak óvatosan az agarakkal!

A "miért akarom otthagyni a régi helyem(?)" kérdésre legjobb válasz a kisebb okok összessége, amiben jelentős helyet foglal el valamilyen magánéleti ok. Ez jó szöveg, és akinek volt gyerekszobája, az nem is firtatja tovább, akinek meg nem volt, annál meg nem is biztos, hogy akarok dolgozni.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.04.07. 10:12:30

@F.M.J.: Ennél jobban én sem foglalhattam volna össze :-) .

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.01.07. 15:24:29

Abból, hogy már jó ideje nem került fel új írás a blogodra, arra következtetek, hogy vagy sikerült a váltás, vagy kellő motivációt kaptál az elnapoláshoz. A fenti írásodat egy kövér évvel lekésve összeszedtem a karrierrel kapcsolatos gondolataimat egy kerek posztba. Bár neked ez talán most nem épp aktuális, de talán találsz benne egy-két új szempontot.: magan-galaxis.blog.hu/2017/05/13/eredmenypotlas

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2018.01.07. 20:05:14

@F.M.J.: A dolog nálam aktuálisabb mint valaha...! Épp a napokban gondoltam, hogy fel kellene éleszteni a blogot, az elmúlt időszakból abszolút van miről írni.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.01.08. 13:22:22

@Showmiller: Igyekezz, mert tavasszal már nem biztos, hogy ennyi időm lesz olvasni :) !
Én a vállalkozásomat tervezem átalakítani. Nagyon unom már, hogy megrendelőket győzködjek a rendesen elvégzett munka előnyeiről. Általában az emberek inkább olcsót akarnak akkor is, ha haszontalan. Ők tudják.

A jövőben inkább előre megalkotott faszerkezeteket szeretnék előállítani műhelykörülmények között, majd helyszínre szállítani. Íves, mart, csapolt, rétegragasztott, faragott, meg hasonló szabadon álló épületszerkezeteket, amin amúgy rendesen megakad az ember szeme. Hátha akkor nem kell az olcsójánosok tákolmányaival versenyeznem. Majd meglátom, végülis ez is egyfajta "pályamódosítás".

Nem fejtetted ki részletesen, hogy miért akarsz odébbállni, de gondolom az alkotás hiánya, vagy az inkreatív munkakörnyezet sokat nyom a latban. Ha így van, megértelek. Én is leginkább azt szeretem, ha a feladat képtelenségnek látszik, viszont hagyják megoldani. Azért is kezdtem vállalkozásba, mert a főállásom nem ilyen, de be kell látnom, hogy az érték megértése és felfogása is igényel egy bizonyos gondolkodást. Ha ez nincs meg, hiába minden alkotási vágy.
süti beállítások módosítása