Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

Munka külföldi utazásokkal -- áldás vagy átok?

2016. február 19. - Showmiller

Sokan azt gondolják, hogy munkaügyben külföldre járni jó dolog. Van amikor valóban az, főleg, ha még kezdő az ember, és van kedve világot látni és utazni. Ha valaki elég sokat utazik, akkor egy idő után közömbös lesz, majd szükséges rossznak tekinti, végül pedig utálja, különösen ha családja van. Én már ez utóbbi csoportba tartozom. Most pedig különösen dühös vagyok, mert több nap külföldi tartózkodás után sietnék haza a családomhoz, de egy külföldi reptéren, ahol átszállnék, törölték a Budapesti járatot... Nem kicsit vagyok dühös, de inkább sírni lenne kedvem... Napok óta nem láttam a családomat, és annyi ötletem lett volna ma estére. De mire majd valamikor az éjszaka közepén hazakeveredek, addigra már a gyerek biztosan aludni fog, és valószínűleg a feleségem is.

Ennek kapcsán gondoltam -- úgysem nagyon tudok most mást csinálni -- összeszedem a gondolataimat a külföldi utazásokkal kapcsolatban. Ha a munkád során külföldre utazol, mindenki irigyel és utál. Leginkább azok a kollégáid, akiknek nem jut külföldi utazás. Ő azt gondolják, hogy az ember nyaralni megy, és szórakozni.

Pedig erről leginkább nincs szó. Általában úgy néz ki, hogy hajnalban kell kelni, kirohanni még hajnalban a reptérre (rosszabb esetben előző este), reptérről be a tárgyalóterembe, ott nyomod egész nap, eheted a vacak szendvicsebédet, majd a program végén rohanás ki a reptérre, majd valamikor éjszaka hazaesel. Erre pedig alaphangon kétszer annyi időd ment el, mint a normál munkaidőd. Rosszabb esetben ott alszol 1 vagy 2 éjszakát, mindenféle idegen hotelekben, idegen ágyakban. Mindezen idő alatt, végig jól kell viselkedni, nem lehet elengedni magad, mert a külföldi partner felé a legjobb arcodat kell mutatni. Továbbá nyilván nem magyarul megy a társalgás, tehát van egy extra fárasztó tényező is a dologban (engem végtelenül fáraszt, folyamatos extra odafigyelést igényel). Természetesen szakmailag is mindig képben kell lenni, megvan mire van felhatalmazásod, és mire nem, illetve be kell számolni a főnöködnek és a munkatársaidnak.

Ezen felül sokszor még a külföldi partner kötelességének érzi, hogy elvigyem vacsorázni, tehát az estéd sem szabad, akkor sem csinálhatod, amit szeretnél. Ha konferenciára megy az ember (ez a ritkább, 3-4 évente 1 ilyen van), akkor kicsit lazább a dolog, de a nagy része itt is igaz. 

Eleinte, különösen amikor még az embernek nincs családja, valóban jópofa dolog. Ilyenkor meg lehet tenni, hogy az ember ráhúz 1-1 napot, és kicsit van ideje körülnézni, várost nézni. De amikor már családod van, akkor a legtöbb időt otthon akarod tölteni. Én már így is igyekszem minimumra szorítani a külföldi utak számát, de nem mindent tudok megúszni.

Persze ha érdekes és izgalmas, és minden flottul megy, nem törölnek járatot stb., akkor még akár jó is lehet... De én már talán írtam, hogy kicsit unom azt, amit csinálok, és ez igaz ezekre az utakra is. Nagyrészt azonos emberekkel beszélgetek, azonos témákról, évek óta.

Hangsúlyozom, most a düh és a szomorúság beszél belőlem, mert elég sok órát kell eltöltenem egy idegen város repterén, pedig inkább mennék már haza...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr908404592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.02.22. 11:50:35

Mostmár szabad a kommentelés, véletlenül rosszul volt beállítva.

StanLee · https://newsroll.net 2016.02.22. 18:33:42

Megértelek. Előző munkahelyemen 13 hónap alatt 45 kiküldetésen voltam (90 repült szegmens), csak akkor nem volt repülőutam, amikor szabadságon voltam. A végére egy meghatározott szervem igencsak tele volt. Persze, az emberek többsége irigyelt, hogy mennyit repülhetek (szeretek repülni, nem kérdés), meg világot látok (reggel 8-tól este 10-ig dolgoztam, utána nem sok mindent nézegettem), volt olyan hetem, amikor munka és magánélet miatt volt 6 szegmensem, eléggé elfárasztott.

Utáltam a hajnali kelést (4:30, hogy az első géppel menjek), utáltam, hogy ha nem volt más járat, akkor vasárnap délután már menni kellett, utáltam, hogy csak szombaton volt visszafelé járat, az is hajnalban, stb.

Nagy késésem nem volt sok (egyszer a Singapore-ral volt bajunk, szerencsére ott kaptam sms-t, hogy Dubai-ban landolt a gép München helyett, én meg Manchasterben alukáltam még). Volt sztrájk miatti késés, de a legdurvább az volt, amikor 2 órán keresztül nem sikerült kinyitni a csomagtér ajtót.

Egyszer Hamburgban este a szállodába bejelentkezéskor kérdezte a recepciós, hogy ugye tudom, hogy holnaptól határozatlan ideig sztrájkolnak a Lufthansanál? Nem tudtam, mert a világ végén voltam internet nélkül, rádiót meg nem hallgatok. De szerencsére nem velük utaztam...

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.02.23. 09:31:18

@StanLee: Akkor tudod miről beszélek, de nálam azért ennyire ne durva. Én régebben havonta-kéthavonta utaztam, mostmár sikerült elérni, hogy 3-4 havonta kell csak mennem, ez így kb kezelhető. És én szerencsére csak EU-n belül utazok, ami azért kicsit jobb, bár itt is vannak kacifántos dolgok (átszállások stb).
A hajnali kelést én is utálom, különösen ha utána egész nap képben kell lenni, és nem lazíthatsz. Ilyenkor estére már azt sem tudom hol vagyok...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.02.23. 20:27:21

@Showmiller: Munka miatt utazni addig jó, amíg kezelhető a mennyiség. 2 havonta egy Európán belüli út és évente egy tengerentúli még belefér szerintem.
Én eddig évente 1-2 alkalommal a családdal együtt utaztam üzleti ügyben, általában ráhúztunk 1-2 napot és az estéket is együtt töltöttük. Az az érdekes, hogy ilyen utakból lettek a maradandó barátsággá alakuló céges kapcsolatok, nem a szokásos repi vacsora+ivás programból, mert ilyenkor sokszor a vendéglátók is lazábbak voltak, ők is hozták este a családot vagy éppen az otthonukban láttak vendégül...

@StanLee: Másfél nap alatt 4 szegmenst is repültem, nem voltam üde és friss a végén... A londoni vagy brüsszeli napon belüli oda-vissza utakhoz is hozzá lehet szokni, de hazudik, aki azt állítja, hogy szereti...
süti beállítások módosítása