Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

jótanácsok önéletrajzíráshoz

2015. május 12. - Showmiller

Elkezdtem írni egy posztot arról, hogy mire érdemes figyelni az önéletrajz írásakor, erre szembejött ez a cikk. Én kicsit máshogy közelíteném meg a dolgot, amit meg is fogok írni, de most akkor kicsit későbbre halasztom.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr47453140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.12. 10:59:27

12. pont. Ne rajzolj bálnákat a lap aljára, mert vizes lesz tőle a lap.
13. pont. A színes betűk alkalmazását nem ajánljuk, ha lézeres nyomtatóval lesz kinyomtatva az önéletrajz.
14. pont. Az interjúra menet tedd a papírt valamilyen védőtokba, mert különben meggyűrődik.
15. pont ....
16. pont. ...
Mennyi hülyeséget írjak még?
Ha valakinek magától nincs ennyi esze, az később úgyis kiderül, a munkaadó pedig pipa lesz, hogy hülyére vették. Ezt a cikket a "mutasd az akármidet, megmondok ki vagy" kategóriába sorolnám, amivel üresfejű plázamacskákat butaságát tartják karban, nehogy önálló gondolataik támadjanak :).

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.05.12. 12:14:10

@F.M.J.: Igen, ,mondjuk ez olyan, mint a "hogyan legyél sikeres" c, könyvek, amitől még senki nem lett gazdag. Én kicsit más megközelítéssel szedem majd ezt össze, állásinterjúim alapján. Vannak tanulságos dolgok.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.12. 12:47:07

@Showmiller: "amitől még senki nem lett gazdag. "
- Dehogynem. A szerző :)

"Vannak tanulságos dolgok. "
- Érdeklődve várom. Eddig csak cégen belüli meghallgatáson voltam, azt is formálisan, mert azokba a munkakörökbe, ahová válogatják az embereket többnyire meghívtak. Vannak üzleti jellegű megbeszéléseim is, de igazi állásinterjún még sosem voltam. Gondolom olyan mint a többi. Idegek harca, és a másik fél bármilyen eszközzel történő meggyőzése. Ezeknek egy része tisztességes, mások kevésbé, de oda meg születni kell, tehát nem releváns :).

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.05.12. 12:52:16

@F.M.J.: Oké, megírom rövidesen. Ha visszalapozol írtam már néhány jótanácsot állásinterjúkhoz, mindkét oldal részére.
Ez azért nem olyan mint egy tárgyalás, mert nem egyenlőek a felek, és komoly aszimmetria van minden szempontból. Tehát nem feltétlenül a meggyőzés a cél, hanem minél többet megtudni az emberről, aki persze szeretné meggyőzni a céget, hogy ő a megfelelő választás. Ha ezt kölcsönösen így gondolják, akkor jön a kölcsönös meggyőzés rész.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.12. 12:55:52

@Showmiller: Visszalapozok, de pontosan meddig? Most épp van egy kis időm, máskor meg hetekre el vagyok havazva. Jobb lenne,. ha idetennéd a linket, segítene.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.12. 14:45:45

@Showmiller: Bocsánat, szólhattam volna, hogy már megvan! Befejeztem a kommenteket is, és közben hazajöttem.
Jó gondolatok, de érezhető belőlük, hogy csupán az egyik oldalról ismered a dolgokat. Segítenék, mert van egy kis cégem, de nálam csak melósok kellenek, azokat meg egészen más módszerekkel kell szűrni.
Talán annyit hozzátennék, hogy a jól használható emberek sok esetben foglaltak. Ha egy HR-es rendelkezik némi józan logikával, akkor tudhatja, hogy ha igazán megfelelő dolgozót akar valahová, akkor azt valószínűleg el kell csábítania valahonnan, tehát a pökhendi magatartással csak annyit ér el, hogy úgy jár, mint amelyik az én esetemben próbált magas lóról tárgyalni. Jó ideje már, amikor gondoltam egy nagyot, és beadtam a jelentkezésemet a főállású cégem egyik leányvállalatához. A HR-es úgy viselkedett, mintha kubikusok között válogatna. Nem mintha abban az esetben elfogadható lett volna a hozzáállása, de vezető beosztású jelentkezőknél azért lehetne moderáltabb. Mivel nem volt, így közöltem vele, hogy nem akarok egy olyan cégnél dolgozni, ahol már a felvételnél sem képesek művelt ember módjára megnyilvánulni. Nem tudom, hogy mikor jött vissza a gyújtása, meg hogy meddig maradt meg a helyén, de amikor legközelebb arra jártam, már más ült az asztalánál, pedig semmit sem tettem ellene. Munkám miatt bejáratos voltam a céghez, csak másik részleghez, ezért nem ismert.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.05.12. 23:29:31

@F.M.J.: Ha van kedved írd meg, amit Te látsz mint cégvezető. Tényleg érdekelne! A blogon jobboldalon van egy e-mail cím, oda elküldöd és kiposztolom :-) . Tényleg érdekelne a másik oldal is!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.13. 09:19:58

@Showmiller: A "cégvezető" az esetemben jogilag helyes, köznapilag talán kissé túldimenzionált. Nem nagy ügy egy saját alapítású cégben ügyvezetőnek lenni. Itt inkább a túlélés képessége dominál, mint a kvalifikált munkaerők válogatása :). Az alkalmazottak nagyobbrészt alkalmiak. Ennek két egymásból adódó oka van. Egyik, hogy a cég egyetlen feladata, hogy a család egyébként munkanélküli tagjait ellássa papíron munkával. A másik ebből következően, hogy magas minőséget szolgáltat közepes áron, ami biztosítja mind a jóhírt, mind a szükségesnél több megkeresését. Nem cél a gazdagodás, nem cél a növekedés, ráérősen elvégezzük azokat a munkákat, amikre nincsenek sablonok, tehát nagyon sokba kerülnének, de mi kevesebbet kérünk, miközben csinosan biztosítja a megélhetést.
A fentiekből következik, hogy én vagyok a cégvezető, a tulajdonos, én vezetem a munkákat, és én vagyok a HR-es is. Felvenni csak effektív dolgozókat szoktam. Ha az ilyen dimenziójú tapasztalatok is érdekesek, akkor leírom, de ne számíts nagy titkokra.
Majd küldöm, ha összejön pár értelmes sor.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.05.13. 10:10:22

@F.M.J.: Hogyne érdekelne! Én más világban mozgok (alkalmazott vagyok egy nagy szervezetnél), szóval szerintem tudnál újat mondani.
Amúgy nekem is van némi interjúztató tapasztalatom, azt is rövidesen megírom. Köszi!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.13. 10:56:05

@Showmiller: Megküldtem privátban. Nem kell kitenned, mert lehet, hogy nem fog tetszeni, de amúgy nekem mindegy. Én lassan a saját önellátó világomat építgetem a Bakony peremén, és remélem, hogy még az előtt tudok kilépni ebből az elmeroggyant világból, hogy beleöregednék a hülyeségekbe, meg az eszement betarthatatlan elvárásokba. Nem mintha figyelembe szoktam volna venni, de mégis csak jobb hátradőlve :).

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.05.13. 12:22:31

@F.M.J.: Elég jól hangzik, lehet nekem is lépnem kellene valami hasonló bátrat!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.13. 12:41:23

@Showmiller: Nem tudom, hogy bátor-e. Ment már el felettem elég év ahhoz, hogy legyenek kapcsolataim, vállalkozási meg szakmai tapasztalataim, karriert nem akartam építeni, mert nem értéken alapszik, hanem törtetésen, szóval már tudok gondoskodni magamról rutinból, a nyugalmat meg amúgy sem lehet megvenni. Úgy vagyok most, mint a mólón üldögélő bennszülött. Gondolom a sztorit ismered.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.05.13. 21:39:39

@F.M.J.: Irigyellek ezért a helyzetért, remélem én is eljutok egyszer ide :-) .
Amit küldtél megkaptam, tetszik, ki is fogom tenni! Köszönöm!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.05.14. 08:43:46

@Showmiller: Rendben, de nem kell a szerzőt megjelölni. Még a végén új stratégiát kell kitalálnom, ha melóst akarok felvenni :).
"Irigyellek ezért a helyzetért"
- Szerintem mindenkinek saját döntése, hogy jól akarja-e érezni magát, vagy sem. Szereted az autókat, onnan hozok példát. Aki a társadalmi trendeket akarja követni, az folyamatosan újat vesz, és bár semmi baja, rengeteg pénzt költ a kötelező kiadásokra. Aki viszont csupán autózni akar, vagy mint én, megbízható kisköltségű csatalovat akar, az vesz egy öreg passat kombit (saját példa), és kevesebbért üzemelteti /év, mint amennyit az új kötelező szervize igényel. Van persze újabb járművem is, avval megyek tárgyalni a snob ügyfelekhez, de az öreget százszor többre tartom. Tipikus példája az ár és érték disszonanciájának.
Más szavakkal.: Ugyan az a szolgáltatás elérhető olykor negyed akkora költségért, ha valaki képes megfogalmazni őszintén a valós igényeit, azokat tűzi ki célnak, és nem hagyja magát a reklámokkal, meg a társadalom birkáival vezettetni. Ha megvan benned a képesség, akkor te is el fogsz jutni ide, mert nem kerül sokba, és a végén csak csodálkozol, hogy milyen egyszerű volt.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.05.15. 09:40:06

@F.M.J.: Nem jelölöm meg :-) .
Teljesen igazad van, én még nem érzem elég stabilnak a hátteremet ehhez a lépéshez, de el fog jönni az idő.
süti beállítások módosítása