Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

Jótanácsok a LinkedIn hatékonyabb használatához

2015. május 28. - Showmiller

Azt mondják, hogy mostanában az álláskeresés egyik fontos színtere a linkedin szakmai közösségi portál. Én magam is sokáig tartózkodtam tőle, de pár hónapja regisztráltam, mivel többen mondták, hogy itt csak úgy záporoznak az ajánlatok és a lehetőségek. Muszáj volt tehát megpróbálom. De én magam azóta sem vagyok profi felhasználó. Nemrég tudtam beszélgetni valakivel aki egy fejvadászcég online dolgait csinálja (kár, hogy más területen, mint amihez én értek), neki a linkedin munkaeszköz és mondott pár dolgot, ami hasznos lehet. Ezek jó információk lehetnek Nektek is, így megosztom Veletek, amit mondott. Igyekszem minden visszaadni, de nem garantálom, hogy sikerül.

  • Kulcsszavak! Fontos, hogy a profilodon megjelenjenek azok a kulcsszavak, amelyekre rákeresve szeretnéd, hogy megtaláljanak. Erre leginkább a rövid bemutatkozás lehet alkalmas, de persze sok helyen el lehet helyezni őket.
  • Alaposan tüntesd fel az iskoláidat és a munkatapasztalataidat! Ez segítheti a fejvadász abban, hogy eldöntse érdemes-e veled tovább foglalkozni. Minél részletesebb annál jobb, mert lehet, hogy valami olyan miatt keresnek meg, amire nem is gondolnál.
  • Fotó! Kell egy jó fotó. Erről épp a napokban találtam egy jó összefoglalót. Ehhez nem kell stúdió, egy egyszeű okostelefonnal is lehet kiváló profilképet készíteni.
  • Legyél aktív! Adj hozzá ismerőseidhez skilleket, és akkor ők is adnak Neked. 
  • Kövess olyan témákat, csoportokat, ami érdekel! Ha még aktívan részt is veszel bennük az külön jó, de kinek van minderre ideje?
  • Kövesd a fejvadászok csoportját. Azt mondta a szakértő, hogy a fejvadászok a saját csoportjukon belül ingyenesen kereshetnek, de a teljes keresésért fizetniük kell. Tehát ha több fejvadász céget követsz, akkor nagyobb eséllyel találnak meg.
  • Hasonló okokból kifolyólag jelölj ismerősnek fejvadászokat. Nem vicc, én is jelöltem többet idegenként, és visszaigazoltak.
  • Legyen minél több ismerősöd! A hálózatok tudományának egyik alapja, hogy minél több kapcsolatod van, annál könnyebben találnak meg. Azt látom, hogy sokszor olyanok is bejelölnek, akikkel egy nemzetközi meetingen együtt kávéztunk. Szóval ezt más is lazán kezeli.
  • Minél több infó! Akár önkéntes, nonprofit dolgok is (sportegyesület, művészeti tevékenység, civil szervezetek) szerepeljenek a profilodon a fentieknek megfelelően.
  • Ha szerepel a profilodon ajánlás mástól az nagyon jó! Ezt talán úgy tudod elősegíteni, ha te is írsz másoknak ajánlást.
  • Legyen olyan a profilod, amit beadnál egy állásra jelentkezéshez CV-ként.

 Azt hiszem ezek voltak a fő üzenetek. De ha bárki kiegészítené, akkor bátran! Szívesen frissítetem, kiegészítem a posztot.

Ha észrevételetek van, akkor akár itt kommentben, akár az ujallastakarok.blog@gmail.com címen elértek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr917471454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása