Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

Az állásinterjún túl

új megközelítés az kiválasztásban...

2015. április 08. - Showmiller

Már jó néhány helyen rájöttek arra, hogy az állásinterjú nem sokat ér, mesterséges szituáció mindkét félnek. Készültem/készülök erről a témáról egy posztot írni, de nem tudom megállni, hogy ne linkeljem ezt a cikket, ami ma jött velem szembe (angol tudás nem hátrány a cikk olvasásához). Ők is rájöttek, hogy az állásinterjú nem sokat ér, és kitaláltak egy innovatív és transzparens módszert, ami úgy tűnik jól is működik.

Úgy tudom a Prezinél is valami hasonló működik. Arra mondjuk kíváncsi lennék, vajon hány nem innovatív (értsd nem startup és nem IT szektor) vállalatnál kísérleteznek hasonlóval. 

Sajnos nem vagyok data scientist, valószínűleg akkor válogathatnék a jobbnál jobb állásokból...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr137351920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fridegar87 2015.04.10. 21:58:28

Hát ez a 3. lépés nagyon hasonlít egy AC-re, szóval nem találták fel a spanyol viaszt, másrészt meg nem értem, mivel ad ez többet, mint egy interjú. Jó, igen, megismeri a csapatot (melyik munkahelyen van idő arra, hogy 1 napig pátyolgassanak egy jelöltet, akit utána még interjúztatnak és lehet, hogy nem is veszik fel, mindegy hogy teljesít), de mégis milyen feladatot tudnak adni neki, amiben tényleg hasznukra lehet? Hozzáférés kell adatokhoz, belépő kódok, és a cég profilját jelöltként ismerve csak nagyon általános és alapvető feladatokat tud ellátni egy "külsős".
Ez nekem nagyon próbanapnak hangzik, aminek ilyen állásoknál nem látom értelmét, másrészt pedig azért a magyar törvények szerint fizetni kell, mert ugyanolyan munkának számít, mintha alkalmazásban állnál a céggel.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.04.12. 11:06:59

Oké, semmi innováció nincs benne, de tetszik, hogy nem az állásinterjú az első és minden eldöntő dolog. Sok helyen van 3-4 forduló és mind interjú különböző szintű emberekkel a cégnél.
Abban igazad van, hogy sok minden kell, hogy rendesen tudjon csinálni bármit is, és elég sok idejét elviszi a kollégának. De a megközelítés nagyon tetszik!

Fridegar87 2015.04.13. 17:39:26

@Showmiller: Igen, azt akartam is írni, hogy látszik benne, mekkora a különbség a hozzáállásban. Nem egy tipikus magyar szemlélet, ahol pénztermelő robotoknak tekintik a munkaerőt, hanem együtt dolgozó, közösségnek, ahol egymáshoz is alkalmazkodni kell.
A több körös interjúval teljes mértékben egyetértek, ez volt az egyik döntő érv, mikor választottam az ajánlatok közül. Azt fogadtam el, ahol hosszabb és alaposabb volt a kiválasztási folyamat, mert úgy gondoltam, ha annyi kört teljesítettem, akkor biztos alkalmas vagyok a munkára. Aztán majd meglátjuk, jól döntöttem-e.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.04.13. 22:38:14

Úgy szeretnék egy ilyen helyen dolgozni...
süti beállítások módosítása