Aki keres az talál? Történetek a munkaerőpiacról

Új állást akarok

Új állást akarok

Túl sok vagyok nekik...

2015. március 21. - Showmiller

Egy egészen friss történetet szeretnék most leírni. Jelentkeztem egy állásra, amit az egyik vezető állásportálon hirdettek meg. Szakmailag érdekesnek tűnt, az elvárásoknak úgy éreztem megfelelek (mert nem pályázok számolatlanul mindenhova). Pár napon belül felhívtak, hogy köszönik a jelentkezést, szeretnének egy interjút készíteni velem, de az első szűrés telefonos interjú keretében zajlana (ez önmagában megér egy misét, majd írok is róla). Egyeztettünk időpontot. 

A telefonos interjú a szokásos forgatókönyv szerint zajlott, beszélnem kellett a tapasztalataimról, mivel foglalkoztam, miért akarok váltani stb. Ezeket megbeszéltük. Aztán sor került arra, hogy ez az állás pontosan miről is szól. Figyeltem, sőt még kérdeztem is, és tényleg tetszett. Azt mondta az interjúztató, hogy úgy érzi nekem egy kicsit visszalépés lenne, de mondtam, hogy ez nekem nem probléma, sőt mindenképpen váltani szeretnék azért is jelentkeztem. Tehát nekem ez belefér. Kérdezték a fizetési igényemet, elmondtam, és érzésem szerintem a meghirdetett pozícióhoz még kicsit alul is áraztam magam (ezt egy szektorban jártas menedzser meg is erősítette). Ezt nyugtázta és ígérte, hogy fog keresni 3-4 napon belül, és úgy éreztem szinte biztos bent vagyok a másik körben.

Ehhez képest 3 héttel később csörög a telefonom, hogy köszönik nem szeretnének továbbvinni a második körbe. Ezt ideáig még értem, de itt jött az indoklás, ami nem fér a fejembe. Úgy érzik, hogy túlképzett vagyok erre a pozícióra, és hogy túl sok lennék erre az állásra. Ebben az az szép, hogy elmondtam, ez nekem nem probléma, akkor is érdekel a dolog. Viszont ha így látja, akkor már csak két kérdés merül fel bennem:

  • Miért nem úgy írja ki a hirdetést, hogy kiderüljön, ez egy junior pozíció (ezt a telefon visszahívásban mondták nekem)?
  • A beküldött CV-m alapján miért nem szűrt ki azonnal, minek húztuk egymás idejét a telefoninterjúval? Az interjúban nem sok újdonságot mondtam ahhoz képest.

Nyilván én vagyok rosszul bekötve, de nem igazán értem ezt. Ha nem kellek, megértem, de akkor nem kell ilyen fal indokokat mondani. Nem tetszettem, nem megyek tovább a második körbe és köszönöm ennyi...

Egy lebutított önéletrajzzal vajon jobb eredményt értem volna el? Bár nem biztos, hogy mindenáron jobb eredményt akartam volna elérni ezen az interjún... Nem feltétlenül vállalnék be egy junior állást, de még az is lehet...

Ha van egy történeted a munkaerőpiacról álláskeresőként, amit szívesen megosztanál, írd meg nekem az ujallastakarok.blog@gmail.com címre. Diszkréció garantált!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujallastakarok.blog.hu/api/trackback/id/tr307278443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StanLee · https://newsroll.net 2015.03.24. 11:35:28

Én most nagyon gondolkozom azon, hogy az önéletrajzomból kihagyom, hogy jelen pillanatban épp a doktori munkámat írom és nemsokára kész vagyok vele. Valószínűleg ez megijeszti a munkaadókat, hogy ha megvan a doktori, akkor elhúzok tőluk olyan gyorsan, ahogy csak lehet.

A volt munkahelyemen csak a főnököm nem tudta, hogy phd képzésben veszek részt, pedig benne volt az önéletrajzomban is (igaz úgy szerkesztettem, hogy majdnem a legvégére került a doktori iskola), ill. a munkatársak, akikkel közvetlenül dolgoztam, szinte hetente felhozták a témát, hogy mi a helyzet, hogyan állok vele, stb.

Szóval lehet, hogy a kevesebb néha jobb, és ha nagyon rákérdeznek valamire, akkor kell csak elmondani.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.03.24. 21:18:45

@StanLee: Pontosan tudom miről beszélsz... És ez nem csak a phd képzésre igaz, hanem akár egy másoddiplomára vagy bármilyen speciális képzésre.
süti beállítások módosítása